Gorkamorka mini campaign

Jazdę bez trzymanki i walkę o zęby zaczynamy 2 października 2020 o godzinie 12.00

Obowiązują zasady główne, Digganob oraz wszystkie dodatki nieoficjalne. Wystarczy przyjść z pomalowanym gangiem za 100 zębów i rzucić się w wir walki.

Kampanię poprowadzi Eljot WH Steindorf.

Zasady

Gracz tworzy swoją bandę w oparciu o zasady podstawowe z podręcznika Da Uvver Book. Można wybrać bandy z dodatków Digganob i Gubbinz.

Obowiązują zasady z podręczników podstawowych Da Roolz, Da Uvver Book oraz dodatków Digganob, Gubbinz oraz scenariusze z WD216 –  Hunt da dread oraz Sandgulpers.

W trakcie kampanii nie można wynajmować bohaterów specjalnych.

Gracz musi posiadać pomalowane figurki i modele pojazdów. Obowiązuje zasada WYSIWYG.

…krótki wstęp do historii…

Znany i ceniony mekaniak Wurfang w chwili słabości postanawia udać się do pobliskiego konowała. Naderwał rękę podczas eksperymentowania z nowym rodzajem hamulców w swojej furze i potrzebuje by ktoś szybko pozszywał mu łapę. Po powrocie zamyka swój warsztat dla klientów i zaczyna budować rakietę, którą będzie można polecieć do gwiazd. Pomimo zakazów ze strony innych meków Wurfang w tajemnicy kontynuuje swoją pracę. Niestety nikt nie spodziewał się, że budowa zostanie ukończona zaledwie w kilka dni. Nie było nikogo kto by powstrzymał Wurfanga od naciśnięcia czerwonego przycisku odpalającego silniki rakiety. Jej start spowodował olbrzymią eksplozję. Z ziemią zrównane zostały budynki w promieniu kilkuset metrów od warsztatu Wurfanga.  Rakieta odleciała w niekontrolowany sposób gdzieś poza miasto. Wielki huk po kilku minutach od startu i słup dymu na horyzoncie wskazywał raczej, że nie udało jej się dolecieć do gwiazd. Po tym zdarzeniu okoliczni mekaniacy postanawiają zdobyć resztki rakiety. Natomiast Gazgrim Czarnezemby – właściciel zniszczonego w eksplozji pobliskiego baru – wyznacza nagrodę za łeb Wurfanga. Okazało się bowiem, że mekaniaka nie było w rakiecie. Przeżył eksplozję i uciekł z Mektown gdzieś na pustynię…

Rozgrywka kampanii

Do rozegrania będą 4 scenariusze. W sytuacji nieparzystej ilości graczy na potrzeby rozegrania dwóch pierwszych scenariuszy w kampanii bierze udział również MG*.

Gracze w trakcie kampanii będą mogli wybrać dla kogo wolą pracować – dla meków i zbierać resztki rakiety czy szukać śladów Wurfanga. Za dostarczenie złomu prócz zwykłej zapłaty mekaniacy obiecują zniżkę na usługi w ich warsztatach. Nagroda oferowana przez Gazgrima to aż 13 zembuf i Cuś szpecjalnego dla najtrfartszego Szefa**.

  1. We woz’ere furst. Gracze losowo dobierani są w pary.

Zasady specjalne:

– MG* rzuca K3+3 określając ilość scrapów. Uzyskany wynik jest wspólny dla wszystkich rozgrywanych gier.

– Banda nie uzyskuje dochodu (Income), nie można dokonywać zakupów, odwiedzać w Mektown meków i konowałów.

– Gracz, który wygrał scenariusz otrzymuje dodatkowo kartę Un tu był***.

  1. We woz’ere furst. Gracze losowo dobierani są w pary.

Zasady specjalne:

– MG* rzuca K3+3 określając ilość scrapów. Uzyskany wynik jest wspólny dla wszystkich rozgrywanych gier.

– W przypadku, kiedy jeden z graczy nie ma żadnego sprawnego pojazdu w swojej bandzie to jego przeciwnik wybiera krawędź stołu i zaczyna grę jako pierwszy.

– Gracz, który wygrał scenariusz otrzymuje dodatkowo kartę Un tu był.

  1. Da rumble.

Zasady specjalne:

– gracz, który wygrał scenariusz otrzymuje kartę Un tu był.

– Po zakończeniu przez wszystkich graczy czynności związanych z doświadczeniem/dochodami/zakupami swojej bandy zwycięzca gry wybiera kolejny – finałowy scenariusz do rozegrania.  Jeżeli gracz ma minimum 2 karty Un tu był może wybrać scenariusz Hunt da dread lub Sandgulpers. Jeżeli zwycięzca ma tylko jedną lub żadnej wskazówki o lokalizacji Wurfanga gracze mogą rozegrać tylko i wyłącznie scenariusz Sandgulpers.

– Gracz grający bandą Muties może wystawić 1-3 modeli.

  1. Hunt da dread lub Sandgulpers.

Zasady specjalne:

Po rozegraniu scenariusza Sandgulpers – każdy gracz, który w trakcie kampanii zdobył i sprzedał 10 lub więcej scrapów otrzymuje bonus na usługi mekaniaków. Każda zlecona u mekaniaka robota na broń lub pojazd kosztuje tylko k3 zemby oraz gracz może dodać lub odjąć 1 od wyniku rzutu k6 na tabelę Da big day table oraz Job’s a good ‘un.

– Po rozegraniu scenariusza Hunt da dread – zwycięzca otrzymuje dodatkowe 13 zembuf, 5 punktów doświadczenia dla swojego Szefa (Nob) oraz  Cuś szpecjalnego dla najtrfartszego Szefa.

Zwycięstwo bandy Muties:

scenariusz Sandgulpers – gracz, który w trakcie kampanii zdobył i sprzedał 10 lub więcej scrapów otrzymuje bonus +/- 1 do wyniku rzutów k6 na tabelę Gun upgrade table. Każda zlecona po raz pierwszy robota na broń kosztuje tylko k3 zemby;

scenariusz Hunt da dread – Gazgrim pragnie zemścić się na Wurfangu, lecz jest prawdziwym orkiem. Z mutantami nie będzie się układał. Na widok nadjeżdżającej bandy ucieka w popłochu. Gracz zdobywa 3k6 zembuf oraz Cuś szpecjalnego dla najtrfartszego Szefa.

Zwycięstwo bandy GRC:

scenariusz Sandgulpers – gracz, który w trakcie kampanii zdobył i sprzedał 10 lub więcej scrapów otrzymuje bonus na usługi mekaniaków. Każda zlecona u mekaniaka robota na broń kosztuje tylko k3 zemby oraz gracz automatycznie zdaje test Suspicious Mek roll.

scenariusza Hunt da dread – zwycięzca otrzymuje dodatkowe 2k6 zembuf, 10 punktów doświadczenia dla swojego Szefa (Head Honcho) oraz  Cuś szpecjalnego dla najtrfartszego Szefa.


*- MGłooo, Hopaki, to byde chyba Ya… 😉

**-  Cuś szpecjalnego dla najtrfartszego Szefa – nagroda niespodzianka od MG.

 *** – karta Un tu był – karta, którą gracz zdobywa po wygraniu każdego z trzech pierwszych scenariuszy. Reprezentuje ona odkryte przez bandę gracza ślady ucieczki Wurfanga. Okazuje się, że mekaniak miał na pustyni w starym, opuszczonym forcie kryjówkę. Warsztat z dawnych czasów, w którym zlecił bandzie oddanych pentaków prace nad doglądaniem znalezionego dreda. Otoczony przez poszukujące go orki uruchomi machinę i siądzie za jej sterami.

Eljot WH Steindorf

Serdecznie zapraszamy!

(w razie jakiś pytań proszę pisać na: gameoftravel[at]gmail[dot]com)